نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، این همایش از سلسله همایش های 'گفت وگوی جوانان جهان اسلام' به همت موسسه گفت وگوی دینی و با همكاری معاونت امور بین الملل حوزه و جامعه المصطفی و اداره كل ورزش و جوانان استان قم، با حضور حدود 30 نفر از جوانان كشور تونس و استان قم برگزار شد.

رییس موسسه گفت وگوی دینی در این همایش در سخنانی اظهار داشت: مصلحان و اندیشمندان جهان اسلام طی قرنهای متمادی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و تحقق وحدت اسلامی و مقاومت در برابر اشغالگری مستكبران، رنجهای بسیاری متحمل شده‌اند و خون‌های مقدسی در انجام این وظیفه الهی و انسانی به زمین ریخته شده است.

حجت‌الاسلام 'حمیدرضا غریب‌رضا' بیداری اسلامی را به معنای خروش جهان اسلام برای بازیابی هویت تمدنی خود عنوان كرد و افزود: قطعا جهان اسلام از دردها و رنج هایی كه امروز با آن مواجه است عبور خواهد كرد و این تفرقه‌ها، جهالت ها و برخی اختلافات قومی و مذهبی كنار گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: امروز ملت های مسلمانان به ویژه جوانان عدالتخواه و آرمان گرا باید در مسیر تولید اندیشه و فرهنگ سازی تلاش مضاعفی داشته باشند تا مكتب والای اسلام هرچه بیشتر در جهان بشریت گسترده شده و همه جهانیان از آموزه های بلند اسلام بهره مند شوند.

در این همایش همچنین جمعی از جوانان تونس مقالات خود را در رابطه با وحدت مسلمانان، بیداری اسلامی و تلاش برای تعمیق فرهنگ دینی در كشورهای مسلمان، ضرورت مقاومت در برابر صهیونیسم جهانی و جنبش های دانشجویی قرائت كردند.

جوانان مسلمان تونسی در مدت اقامت خود در شهر قم از جامعه المصطفی العالمیه و برخی مراكز علمی و پژوهشی حوزه علمیه قم بازدید خواهند كرد. ك/2

8146 / 380 ** 1597





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: